امروز : دهم اسفند ماه سال 1402
image بانک

بانک ملي ايران در مسير پيشرفت




جلسه بررسي عملکرد بانک ملي ايران با حضور معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، مدير کل دفتر امور بانکي و بيمه، ابوالفضل نجار زاده مدير عامل بانک ملي ايران و ديگر مديران ارشد بانک برگزار و بر توسعه خدمات غير حضوري و ديجيتال ، ارائه انواع خدمات بانکي ، مولد سازي دارايي ها و خروج از بنگاه داري، تقويت بنيه مالي بانک و حرکت در مسير بانکداري مدرن تاکيد شد .

به گزارش بانک امروز به نقل از روابط عمومي بانک ملي ايران، در اين جلسه دکتر محمد جواد شريف زاده معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت اقتصاد و دارايي در خصوص وضعيت عملکردي بانک گفت: با توجه به برند ملي بانک ملي ايران و در راستاي ارائه خدمات بهتر به هموطنان و به منظور اصلاح ساختار ترازنامه اي و بهبود نسبت کفايت سرمايه، لازم است تا بانک ملي ايران اقداماتي را در خصوص تسريع در واگذاري اموال مازاد عملياتي کند، همچنين با توجه به مصوبه مولد سازي دارايي ها فروش اموال غير منقول و تسريع در تامين منايع لازم براي افزايش سرمايه بانک و اقدامات لازم به منظور تقويت بنيه مالي بانک اجرايي شود.

بر همين اساس دکتر ابوالفضل نجار زاده مدير عامل بانک ملي ايران در تشريح اقدامات صورت گرفته در بانک، برنامه هاي پيش رو و استراتژي هاي توسعه اي بانک ملي ايران گفت: در سال جاري اقدامات قابل توجهي در بانک ملي ايران انجام شده است و در تلاشيم در راستاي اصلاح شاخص هاي بانک برنامه افزايش سرمايه بانک ملي ايران را با حمايت دولت پيگيري کنيم و در اين خصوص مصوبه هايي نيز اخذ شده است.

همچنين به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتريان موضوع ارائه تسهيلات به صورت غير حضوري را آغاز کرديم و با استفاده از ظرفيت و توانمندي هايي که در حوزه فناوري اطلاعات داشتيم اين طرح را تحت عنوان طرح مهرباني کليد زديم که از افتتاح حساب تا دريافت تسهيلات و پرداخت اقساط به صورت کاملا غير حضوري اجرايي مي شود.

وي در ادامه سخنان خود به انتقال موسسه نور به بانک ملي ايران اشاره کرد و گفت: موضوع انتقال موسسه اعتباري نور يکي از اقدامات موفق بانک بوده است که توانست بدون ايجاد مشکل و چالش براي مشتريان اين موسسه و نظام بانکي کشور با کمک نهاد ناظر اين پروژه را اجرايي کند.

دکتر نجارزاده در خصوص تسريع واگذاري ها در بانک ملي ايران نيز گفت: عزم بانک بر خروج از بنگاه داري و مولد سازي دارايي ها جدي است.

در حال حاضر چند شرکت بزرگ که بانک سهامدار آن است در صف واگذاري قرار دارند، اقدامات لازم در اين خصوص انجام شده و به زودي شاهد عرضه اين شرکت ها با شرايط مناسب خواهيم بود.

مدير عامل بانک ملي ايران در ادامه سخنان خود گفت: در سه ماهه پاياني سال 1402 شاهد اتفاقات خوبي در بانک خواهيم بود و تمام تلاش تيم مديريتي بانک ، اعتلا و رشد برند بانک ملي ايران و ارائه خدمات شايسته به مشتريان بانک خواهد بود.

دکتر نجار زاده در خصوص ارائه تسهيلات تکليفي گفت: بانک ملي ايران مکلف به پرداخت 55 همت تسهيلات تکليفي بود که تا پايان آبان ماه 75 درصد از اين تسهيلات بالغ بر 45 همت پرداخت شده است و تا پايان سال مابقي آن نيز به متقاضيان پرداخت خواهد شد.

ابوالفضل نجارزاده در خصوص توسعه خدمات غير حضوري در بانک نيز ضمن اشاره به اقدامات خوب اين بانک در اين حوزه گفت: برنامه ريزي در بانک ملي ايران عمدتا يک يا دو ساله بوده است اما در اقدامي که اجرايي شده تدوين برنامه 5 ساله از سال 1403 تا 1408 در دستور کار ماست و در اين برنامه تمرکز اصلي ما بر تحول ديجيتال خواهدبود، اولين اولويت در بانک ملي ايران حول محور فناوري بانک خواهدبودو تمام ارکان بانک تابع سياست هاي فناوري بانک است.

بانک ملي ايران دوران گذار خود را آغاز کرده است و با طرح تحول ديجيتال شاهد ارائه خدمات روزآمد و غير حضوري خواهيم بود.

وي در ادامه گفت: مدل جديدي از خدمات دهي به مشتريان را در سال آتي شاهد خواهيم بود و اين خدمات بر مبناي دسترسي آسان به انواع خدمات بانکي به صورت غير حضوري خواهد بود.



رشد منابع بانک ملي ايران

در ادامه اين همايش امير مسعود رزازان عضو هيات مديره بانک ملي ايران در تشريح عملکرد مالي 8 ماهه بانک گفت: از اقدامات مهمي که در بانک ملي ايران اجرايي شد، رشد 12.3 درصدي منابع بانک است و موفق شديم در بخش جذب سپرده ها به نسبت سال قبل بهتر عمل کنيم.

در حوزه عملياتي نيز بانک ملي ايران موفق شد تا رشد 74.28 درصدي را در بخش درآمدهاي عملياتي به ثبت برساند همچنين در بخش درآمد کارمزدي و سود ناشي از سرمايه گذار همچنين بخش خريد و فروش ارز نيز در سال 1402 شاهد عملکرد بهتري نسبت به سال گذشته بوديم.



ارائه خدمات ديجيتال در بانک ملي ايران



محمد نجف زاده معاون برنامه ريزي و تحول بانک ملي ايران نيز در تشريح برنامه هاي حوزه ديجيتال بانک گفت: در اين طرح در خصوص ارائه خدمات به مشتريان بازنگري شده است تا شاهد روان سازي خدمات به مشتريان باشيم در خصوص واگذاري چک، صدور دسته چک ها، واريز وجوه چک ها، صدور غير متمرکز دسته چک و تحويل به آدرس مشتريان، صدور غير حضوري کارت هاي بانکي ، چابک سازي ساختار سازماني به منظور تسهيل در ارائه خدمات و ارائه تسهيلات بانکي به صورت کاملا غير حضوري ، ارائه خدمات جديد ارزي، پرداخت هاي اينترنتي ارز، چک و سفته ديجيتال و ... جز برنامه هايي است که بانک با جديت دنبال مي کند.

همچنين در دو بخش ارائه خدمات به اتباع غير ايراني بر اساس مصوبه اي که از دولت اخذ شده است و امکان ارائه 24 خدمت را خواهيم داشت همچنين ارائه خدمات در خصوص طرح کارت هوشمند جايگاه هاي سوخت نيز اين بانک برنامه هايي دارد.

نجف زاده در ادامه سخنان خود افزود: در حوزه نهضت ملي مسکن نيز بانک ملي ايران مکلف به ارائه خدمات به 197 هزار متقاضي بود که تاکنون 55 هزار قراراداد در اين بخش منعقد شده و تا پايان سال عملکرد بانک به 120 هزار واحد خواهد رسيد.

مهرباني بانک ملي ايران

محمدنور آزادي دبير طرح مهرباني نيز با اشاره به اين طرح گفت: در حال حاضر 593 هزار حساب به منظور استفاده از تسهيلات اين طرح افتتاح شده است و مشتريان پس از تکميل مدارک حداکثر ظرف مدت 4 ساعت موفق به دريافت تسهيلات به صورت غير حضوري خواهند بود.

استفاده از ظرفيت بازار سرمايه

حسن کيايي مدير کل دفتر امور بانکي و بيمه وزارت اقتصاد در پايان جلسه گفت: يکي از خطوط درآمدي براي بانک مي تواند توجه ويژه به حوزه بانکداري شرکتي باشد، همچنين استفاده از ظرفيت هاي بازار سرمايه در بخش تامين مالي و انتشار اوراق به جهت کسب سهم بازار در اين بخش نيز بايد مورد توجه بانک قرار داشته باشد.



  • برچسب ها