امروز : دوم اسفند ماه سال 1402
image بانک

ذائقه و نياز مشتريان در سرزمين هوشمند سينا شناسايي و تأمين مي‌شود


مديرعامل بانک سينا گفت: بر اساس راهبرد توسعه بانکداري ديجيتال و پلتفرمي بانک، «سرزمين هوشمند سينا» به عنوان اکوسيستمي از محصولات نوآورانه و خلّاقانه، به نحوي طراحي شده است که تأمين‌کننده نياز‌ها و سلائق گروه‌هاي مشتريان باشد.

غلامرضا فتحعلي، مديرعامل بانک سينا بيان داشت: بانک سينا، در ساليان گذشته علي‌رغم موفقيت‌هايي که کسب کرده، از حيث مدل کسب‌وکار، با کمبودهايي مواجه بوده است که در راستاي رفع آن، از ابتداي مردادماه سال ???? در قالب کارگروه‌هايي، فرآيند آسيب‌شناسي را شروع کرديم که طي آن تعداد يک‌هزار و 319 مسئله شناسايي شد.
وي افزود: با جمع‌بندي موضوعات، به پنج مسئله کليدي در بانک رسيديم و براي برون‌رفت از اين مشکلات، دو راهبرد «توسعه خطوط کسب‌وکار» و «توسعه بانکداري ديجيتال و پلتفرمي» را در دستور کار قرار داديم.
فتحعلي خاطرنشان کرد: در نگاه جديد کسب‌کاري، به عنوان يک بانک تجاري بايد بتوانيم با مشتريان به صورت فعالانه تعامل کنيم و از طريق خطوط چهارگانه کسب‌وکار بانک شامل «بانکداري تجاري»، «بانکداري اختصاصي»، «بانکداري اجتماعي» و «بانکداري خرد»، سهم به‌سزا و قابل قبولي در صنعت بانکداري کشور داشته باشيم.
مديرعامل بانک سينا اظهار داشت: يکي ديگر از راهبردها که با جديت در بانک پي‌گيري مي‌شود، موضوع توسعه بانکداري ديجيتال و پلتفرمي است. از آنجا که شرکت‌هاي فناوري بزرگ دنيا به حوزه صنعت بانکداري مخصوصاً به حوزه پرداخت ورود کرده‌اند و اين موضوع در کشور ما هم تا حدودي مصداق دارد، بانک سينا، اين موضوع را به عنوان يکي از راهبردهاي اصلي در دستور کار خود قرار داد.
فتحعلي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در حوزه پرداخت، رقابت سنگيني بين بانک‌ها، شرکت‌هاي فناوري و فين‌تک‌ها وجود دارد و بانک سينا تلاش مضاعفي دارد تا در قالب بانکداري ديجيتال، سطح بهره‌وري را افزايش داده و خدمات مورد نياز گروه‌هاي مشتريان را به صورت شخصي‌سازي‌شده در سرزمين هوشمند سينا ارائه کند.
مديرعامل بانک سينا با تأکيد بر عزم و اراده اين بانک در توسعه خدمات زنجيره ارزش، افزود: «سيبانک» به عنوان نخستين محصول سرزمين هوشمند سينا در حوزه بانکداري خرد با هدف ارائه تمام سرويس‌هاي مورد نياز مشتريان به صورت غيرحضوري نظير افتتاح سپرده، پرداخت تسهيلات و بسياري ديگر از موضوعات در قالب حوزه پرداخت که اصطلاحاً «خدمات پايه بانکداري» از آن نام برده مي‌شود، به بهره‌برداري رسيده است.
وي در خصوص راه‌اندازي «باشگاه مشتريان بانک سينا» نيز گفت: با وجود فعاليت چندين ساله بانک در حوزه بانکداري، متأسفانه در بحث باشگاه مشتريان کم‌فروغ بوديم و توجه ويژه به حوزه باشگاه مشتريان و بالابردن سطح وفاداري مشتريان نداشتيم.
به گفته فتحعلي، باشگاه مشتريان بانک سينا از ابتدا دي‌ماه در دسترس گروه‌هاي مشتريان خواهد بود و اميدواريم از اين طريق بتوانيم به صورت متمرکز، مداوم و دامنه‌دار ارتباط خوب و منطقي با مشتريان داشته باشيم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه‌ آن‌ها را نسبت به بانک بسنجيم و در فرآيند شخصي‌سازي محصولات و خدمات بانک سينا، به نحوي شايسته و مطلوب عمل کنيم.
مديرعامل بانک سينا در بخشي از سخنان خود به نهمين همايش و نمايشگاه تراکنش ايران اشاره کرد و گفت: اين بانک با آگاهي از اهميت بانکداري ديجيتال و پيشرفت‌ها و دستاوردهايي که در حوزه ديجيتال داشته و همچنين پلتفرم‌هايي که عملياتي و رونمايي کرده، در نهمين نمايشگاه تراکنش ايران حضور مؤثر و فعالي خواهد داشت.
وي گفت: نظر ما بر اين است که اين پلتفرم‌ها را در اختيار مشتريان و فعالان اقتصادي قرار بدهيم تا با بانکداري پلتفرمي بيشتر آشنا شوند و بتوانيم در حوزه بانکداري ديجيتال، در نظام بانکي کشور، ايفاي نقش مؤثرتري نسبت به گذشته داشته باشيم.
فتحعلي برگزاري ‌چنين رويدادهايي را انگيزه‌اي براي رقابت سالم بين بانک‌ها با هدف رشد کمي و کيفي موضوعات نوآورانه و ديجيتالي دانست و گفت: تأثير برگزاري نمايشگاه تراکنش ايران بر اکوسيستم صنايع مالي، بانکي، پرداخت و فناوري بسيار زياد است و اميدواريم امسال نيز شاهد برگزاري هر‌چه مطلوب‌تر اين نمايشگاه باشيم.

  • برچسب ها