امروز : دهم اسفند ماه سال 1402
image بانک

ضرورت اعطاي تسهيلات خرد و قرض‌الحسنه به مردم با استفاده از ابزارهاي نوين بانکي


رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به اهميت پرداخت تسهيلات خرد و قرض الحسنه در ميزان رضايت مردم از شبکه بانکي گفت: برنامه بانک مرکزي و شبکه بانکي توسعه تسهيلات خرد و قرض الحسنه با به به کارگيري ابزارهاي نوين و غيرحضوري است.

به گزارش بانک امروز به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي؛ دکتر فرزين گفت: نظام بانکي به دليل اينکه بار اصلي تامين مالي کشور را بر عهده دارد تحت فشار است.همچنين موضوع تامين مالي خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکليفي و هم غير تکليفي مسئوليت شبکه بانکي را در حوزه اقتصاد سنگين تر مي‌کند اما تاکيد ما بر پرداخت اين تسهيلات به مردم در کمترين زمان و با بيشترين رضايت است.

رئيس‌کل بانک مرکزي در مراسم رونمايي از خدمت جديد بانک ملت با عنوان فرا بانک افزود: يکي از مشکلات مردم در دريافت تسهيلات مراجعات مستمربه شعب است. به کارگيري ابزار هاي نوين فناورانه مانند خدمت جديدبانک ملت که تمام مراحل دريافت خدمت را به صورت غيرحضوري ارائه مي دهد، مي تواند گامي مهم در ارائه خدمات سريع و آسان به جامعه باشد و اين خدمت بايد در تمامي شبکه بانکي فراگير شود.

دکتر فرزين بحث اعتبارسنجي را از ديگر مشکلات مردم در دريافت تسهيلات برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه کمترين نسبت مطالبات غيرجاري به کل تسهيلات پرداختي (NPL) مربوط به تسهيلات خرد است بانک ها مي توانند تا حد امکان در دريافت تضامين و اعتبار سنجي با مشتريان همکاري کنند.

وي خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهاي الکترونيک مانند سفته الکترونيک نيز مي تواند در اين زمينه براي بانک ها و مشتريان راهگشا باشد و اميدواريم استفاده از اين ابزارها به همه بانک ها و مشتريان تسري پيدا کند.

رئيس کل بانک مرکزي در پايان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه ها و تخريب ها به شبکه بانکي بسيار زياد است و با توجه به مسئوليت سنگين شبکه بانکي اين فضا ناعادلانه است و بايد خدمات ارزنده شبکه بانکي به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نيز بازگو شود.



  • برچسب ها