امروز : دوم اسفند ماه سال 1402
image بانک

بانک ملت، همه استانداردهاي يک بانک خوب منطقه اي و جهاني را دارد

نسخه جديد و تکامل يافته سامانه غير حضوري فرابانک ملت، براي اعطاي تمامي تسهيلات خرد توسط رئيس کل بانک مرکزي رونمايي شد.
به گزارش بانک امروز به نقل از روابط عمومي بانک ملت، دکتر فرزين در مراسم رونمايي از سامانه فرابانک، که امکان دريافت تمامي تسهيلات خرد را به صورت غير حضوري فراهم مي کند، با اشاره به اهميت پرداخت تسهيلات خرد و قرض الحسنه در ميزان رضايت مردم از شبکه بانکي گفت: برنامه بانک مرکزي و شبکه بانکي توسعه تسهيلات خرد و قرض الحسنه با به کارگيري ابزارهاي نوين و غيرحضوري است که در رضايت مردم نقش زيادي دارد.
وي افزود: نظام بانکي به دليل اينکه بار اصلي تامين مالي کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنين موضوع تامين مالي خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکليفي و هم غير تکليفي مسئوليت شبکه بانکي را در حوزه اقتصاد سنگين تر مي‌کند اما تاکيد ما بر پرداخت اين تسهيلات به مردم در کمترين زمان و با بيشترين رضايت است.
رئيس‌کل بانک مرکزي گفت: به کارگيري ابزار هاي نوين فناورانه مانند خدمت جديد بانک ملت که تمام مراحل دريافت خدمت را به صورت غيرحضوري ارائه مي دهد، مي تواند گامي مهم در ارائه خدمات سريع و آسان به جامعه باشد و اين خدمت بايد در تمامي شبکه بانکي فراگير شود.
دکتر فرزين با اشاره به بحث اعتبارسنجي در دريافت تسهيلات اظهار داشت: با توجه به اينکه کمترين نسبت مطالبات غيرجاري به کل تسهيلات پرداختي (NPL) مربوط به تسهيلات خرد است بانک ها مي توانند تا حد امکان در دريافت تضامين و اعتبار سنجي با مشتريان همکاري کنند.
وي خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهاي الکترونيک مانند سفته الکترونيک نيز مي تواند در اين زمينه براي بانک ها و مشتريان راهگشا باشد و اميدواريم استفاده از اين ابزارها به همه بانک ها و مشتريان تسري پيدا کند.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: کار بانک ملت، کار بسيار بزرگي است، که دريافت درخواست تسهيلات و اعتبارسنجي و رتبه بندي در آن به صورت غيرحضوري انجام مي شود و سامانه فرابانک در افزايش رضايت مردم تاثير خوبي خواهد داشت و اميدواريم تا چنين سامانه اي را براي ساير بانکها نيز داشته باشيم.
وي با تقدير از مديران و کارکنان بانک ملت اظهار داشت: بانک ملت هم به عنوان يک بانک و هم به عنوان يک بنگاه اقتصادي بسيار خوب عمل کرده است. NPL پايين(نسبت مطالبات به تسهيلات)، کفايت سرمايه بالا، سودآوري و رشد خوب و شاخص هاي عملکردي مالي بانک ملت، نشان مي دهد که اين بانک همه استانداردهاي يک بانک خوب منطقه اي و جهاني را دارد.
دکتر فرزين در پايان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه ها و تخريب ها به شبکه بانکي بسيار زياد است و با توجه به مسئوليت سنگين شبکه بانکي اين فضا ناعادلانه است و بايد خدمات ارزنده شبکه بانکي به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نيز بازگو شود.

  • برچسب ها