“رکود بزرگ”؛ فیلمی موفق در دنیای کسب و کار و بازار های مالی

فیلم رکود بزرگ ( The Big Short)، فیلمی درباره بازار های مالی است.این فیلم به نویسندگی و کارگردانی آدام مک کی، کارگردان بزرگ هالیوود در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است که اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را نیز کسب کرد. کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 فیلم رکود بزرگ، روایت بحران مالی ۲۰۰۸ آمریکا است و داستان فیلم اشاره به مفهوم «short» کردن بازار دارد، آن هم یک «short» بزرگ و سودآور.

این فیلم برگرفته از کتاب مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی است و روایتی از نحوه مواجهه بانکها و سیستم مالی جهان با بحران مالی سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را رقم زد.
این فیلم نگاهی به فساد سیستمی در سطح کلان دارد. این فیلم روایت موسسات ارزش‌گذاری است که ارزش شرکت‌های ورشکسته را بالاتر نشان داده، داستان بانک‌هایی است که قوانین را دور زده و واسطه‌هایی در سیستم را نشان می دهد که برای کسب پول بیشتر دست به هر کاری می زنند.

لازم به ذکر است، Short کردن یک نوع سرمایه‌گذاری یا استراتژی در معامله است که در آن معامله گر (Trader) پیش بینی می کند ممکن است قیمت دارایی کاهش یابد و از این طریق می توان سود کسب کرد. در واقع، هنگامی که معامله گری پیش‌بینی کند قیمت یک سهم در آینده کاهش می‌یابد، با روش فروش استقراضی یا ابزار اختیار معامله می‌تواند از وقوع ریزش، سود کسب کند. به این کار «short» کردن می‌گویند. در این روش معامله گر از افت قیمت سهام سود کسب می کند.

معرفی فیلم رُکود بزرگ ( The Big Short)

کارگردان: آدام مک ‌کی
نویسنده: آدام مک ‌کی
سال ساخت: ۲۰۱۵
کشور سازنده:آمریکا
بازیگران: کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ، برد پیت، سلنا گومز، جرمی استرانگ، جان ماگاروو …

 

برای دیدن فیلم رکود بزرگ روی لینک زیر کلیک کنید.

تماشای فیلم رکود بزرگ 

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه خبر:

https://bankemruz.ir/?p=10543

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

آخرین اخبار: