تهیه نظام حاکمیت شرکتی در هلدینگ

تهیه نظام حاکمیت شرکتی در هلدینگ

هوشمندسازی مانیتورینگ شعب و هوشمندسازی مانیتورینگ شهر نت‌ها دو پروژه موفقی بود که خوشبختانه در پاییز امسال به بهره‌برداری رسید و در نمایشگاه اینوکس کیش رونمایی شد. با ایجاد این بسترها زمان خارج ماندن سرویس‌ها در شعب و شهر نت‌ها یا اطلاع از وقوع حادثه در آن‌ها به کمترین مقدار می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در تشریح اقدامات انجام‌گرفته و در دست اقدام طی ماه‌های سپری شده از زمان تأسیس این مجموعه گفت: تهیه نظام حاکمیت شرکتی در هلدینگ، تدوین منشور و تشکیل کمیته‌های ریسک و حسابرسی، کمیته تحول و همچنین کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری، یکپارچه‌سازی صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه با هلدینگ و سهام‌دار اصلی از جمله اقداماتی است که طی چندماهه اخیر انجام گرفته است.
وی در بخش دیگری از نشست گفت: در حوزه ایجاد زیرساخت متمرکز برای ساختار یکپارچه پرداخت خرد شهری اپلیکیشن «شهرزاد» برای زیرساخت خدمات شهری در همه کلان‌شهرها و اپلیکیشن «اسمارتیز» هم برای ارائه همین خدمات در غیر کلان‌شهرها طراحی و پیاده‌سازی شده که کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار و خدمات این اپلیکیشن‌ها به مجموعه وسیعی از امکانات مختص همان شهر دسترسی داشته باشند.
نوری با اشاره به اینکه یکی از وجوه تمایز این دو اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن‌ها این است که در اپلیکیشن هر شهر، خدمات شهری مختص همان شهر ارائه می‌شود و کاربران به‌محض روشن‌کردن مکان‌نمای گوشی تلفن همراه خود به مجموعه‌ای از خدمات پرداخت الکترونیکی و… مرتبط با همان شهر در قالب تجربه کاربری طراحی شده با المان‌های شهری که در آن حضور دارند، دسترسی خواهند داشت.
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر ادامه داد: در حال انجام اقدامات اولیه برای دریافت مجوز «تی‌اس‌پی» و «پی‌اس‌پی» هستیم و خوشبختانه در این زمینه همکاری چندجانبه‌ای شکل گرفته و در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم.
وی با بیان اینکه «ساخت و تجهیز مراکز داده بانک شهر و برخی از شهرداری‌ها» از جمله پروژه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، گفت: همان‌طور که با اشاره به پروژه مانیتورینگ هوشمند شعب گفتم، هوشمندسازی پشتیبانی خدمات بانک شهر توسط هلدینگ انجام می‌شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد که به سایر مجموعه‌های بانکی نیز این خدمات را ارائه دهیم. مذاکرات موفقی نیز در این زمینه انجام شده که سال آینده بیشتر در مورد نتایج آن‌ها خواهید شنید.
نوری همچنین از ایجاد یک «اس‌پی‌یو» جدید در حوزه امنیت و مرکز نوآوری در زیست‌بوم خدمات فناوری اطلاعات بانک شهر ذیل هلدینگ فناوری اطلاعات این بانک طی سال آینده خبر داد و گفت: مشارکت در پروژه‌های ملی از اهداف و اولویت‌های مهم ما است و در همین راستا نیز در بزرگ‌ترین پروژه حمل‌ونقل شهری به نام «سپهبند» مشارکت فعال داریم.
نوری در تشریح رویکردهای کلان هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در آینده گفت: توسعه کسب‌وکارهای نوین و نوآورانه متناسب با مزیت‌های رقابتی بانک شهر، کاهش میزان وابستگی درآمدی هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه به بانک شهر، توسعه فضای همکاری و مشارکت با شرکت‌های هلدینگ با هدف همسویی راهبردی و سرمایه‌گذاری مشترک، ایجاد زیرساخت یکپارچه پرداخت خرد شهری مبتنی بر کیف پول الکترونیکی بانک شهر و همچنین مشارکت در پروژه‌های ملی با هدف ارتقای جایگاه بانک شهر و توسعه کسب‌وکار از برنامه‌های کوتاه و میان‌مدت ما است.

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه خبر:

https://bankemruz.ir/?p=9798

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

آخرین اخبار

تصویر روز:

داغ ترین ها